Sõpruskool

Alates 2011. a sügisest on meie kooli sõpruskool  Naumovi - nimeline Ivangorodi 1. keskkool (Venemaa).
Lühike ülevaade Aseri Keskkooli ja Saksamaa Nordrhein-Westfaleni Liidumaa Arnsbergi linna Gymnasium Laurentianumi sõprussidemed said alguse 1989 aastal, kui Aseri kooli saksa keele õpetaja viibis Soesti linnas kuuajalistel kursustel.
Sakslaste huvi elu vastu tolleaegses Nõukogude Liidus ja Eestis oli väga suur, seega valiti neli Eestist pärit õpetajat, kes vestlesid mitmes koolis õpilaste ja õpetajatega. Peale pikka ja huvitavat küsimuste-vastuste tundi Arnsbergis oli kohtumine ka kooli direktori Klaus Kayseriga ning koos jõuti tolle aja kohta lausa uskumatu otsuseni, hakata vahetama õpilasgruppe. Ka Aseri Keskkooli direktsioon oli nõus, kuigi algus tundus raske, sest tol ajal oli pea võimatu kapitalistlikku riiki sõita. Sama keeruline oli ka vastuvõtt (tühjad poeletid, ebastabiilne poliitiline olukord…).
Nii uskumatu, kui see ka tundub, külastas meie esimene grupp Arnsbergi juba mai kuus 1990. Delegatsioonis olid õppealajuhataja Lea Karja, saksa keele õpetaja Mari-Ann Sternhof (Tagam), Mati Saar ja XI kl õpilased Merle Takjas, Ly Aps ning Janek Gridin. Meid võeti vastu kui "luulegruppi", kohalikus ajakirjanduses ilmus mitu artiklit, korraldati isegi linnapea vastuvõtt ning otsustati jätkata sidemeid ja nüüd juba suuremate õpilasgruppidega.
1990 a sügisel külastas Aserit ja Eestit juba 25 liikmeline grupp Arnsbergist ning vastukülaskäigule sõitis sama palju eesti lapsi. Esimesed sõidud olid väga keerulised korraldada, Berliinis veetsime terve päeva ühegi pennita, sest raha ei lubatud vahetada. Sõitsime Leningrad-Berliini rongiga, Saksamaa pealinnas istusime Berliin-Pariis rongi ja sõitsime Hammi peatuseni. Plaanis on koos saksa sõpradega meie kummalistest juhtumitest nendel reisidel väike naljaraamat kirjutada.
Esimesele grupile järgnesid järgmised grupid:
1992 - 25 õpilast
1993 - 31
1995 - 31
1996 - 23
1997 - 37
1998 - 32
Eestis näitasime sakslastele kodukohta, pealinna Tallinna, Lahemaa rahvusparki, Rakvere linna, Kuremäe kloostrit, korraldasime ühiseid matku ja perepäevi, kontserte ja lauluõhtuid. Palju lusti pakuvad külalistele alati eesti keele ja meie rahvatantsude õppimine.
Arnsbergis kuulus programmi alati koolitöö, tundide külastamine ja analüüs, matk koos vastuvõtvate peredega, sport, filmiõhtud, sõit Kölni või Dortmundi. Mitmel korral andsime oma õpilastega kontserdi, tutvustasime eesti rahvariideid, laule ja tantse.
Sõpruskohtumised on kõik organiseeritud mingi ühise teemana.
1999/2000- "Tavad ja kombed" 39 õpilast.
Saksamaal osalesime kuulsas karnevalirongkäigus (Fasching) ning meie jaoks organiseeriti jahimeeste pidu (Schützenfest). Oli tõesti huvitav ja põnev. Eestis mängisime oma sõpradega koos läbi vastlad, mardi- ja kadripäeva, esimese koolipäeva ning viimase koolikella, kus nii "koolijütsideks" kui ka "koolilõpetajateks" olid meie sõbrad. Nende "lõputunnistusel" oli viite kõrval vaid üks neli, see oli eesti keeles, seega stiimul veel kord tagasi tulla, et keel paremini selgeks saada.
1999.a. korraldasime koos sakslastega, Ida- ja Lääne-Virumaa saksa keele õpetajatega ja külalistega Saksa Saatkonnast keelepäeva ning tähistasime Aseri 100- sünnipäeva.
2000/2001 teema "Kohalik omavalitsus ja tööhõive"- 19 õpilast.
2002/2003 teema "Tants ja muusika"- 24 õpilast- ühised kontserdid, viktoriinid, ühislaulmine Tallinna laululaval, ettekanded oma maa muusikast….
2003/2004 on plaanis teema "Euroopa Liit, Eesti ja Saksamaa".
Selle õppeaasta märtsis sõidab Arnsbergi juba 15. õpilasgrupp Aserist ning vastukülaskäigule ootame sõpru juunis.
Õpilasvahetuse eesmärgiks on:
· õppida tundma koolisüsteemi ja noorte argipäeva;
· õppida ja praktiseerida saksa keelt;
· õppida reisima ja erinevates olukordades hakkama saama;
· harjutada esinemisoskust;
· koos huvitavalt aega veeta, olla tolerantne, sõbralik, avatud, huvitav.
Paljud õpilased on oma sõpru hiljem veel individuaalkutsetega külastanud. Tugevad sidemed on ka mitmetel peredel. Õpilasvahetuse tähtsustamisest meie koolides annab tunnistust ka fakt, et mõlema kooli direktorid on selles osalenud: Arnsbergist Klaus Kayser ja Karl-Heinz Menne, sel suvel ootame külla uut direktorit härra Ullrichi ning Aserist Jaan-Ülo Saar ja Riho Kutsar.
Meie sõitusid on finantseerida aidanud meie head toetajad AS Wienerberger, AS Wiekor ja Flexa Eesti AS, kellele me oleme selle eest väga tänulikud..